[Ateneu la Pigassa] Demà, divendres,

enrique beck ebeckgi a yahoo.es
dij nov 20 18:59:55 CET 2014

veurem "Big Fish" del director Tim Burton. Estrenada el 2003, representa un canvi en la filmografia del director que s'havia caracteritzat pel gust cap al negre i el gòtic. Pel contrari, en aquesta disfrutarem de varietat de colors i de, diguem-ne,  cultura popular, si entenem "popular" per "les històries que m'explicava el meu pare quan era petit". És una peli que ha influit en l'art i en la vida de molta gent per la seva força sentimental: es viuen intenses emocions, com correspon a la relació entre un pare i un fill, un terreny sempre ple de desconegudes profunditats. Com anècdota podem dir que a Tim Burton  se li havien mort els seus pares entre el 2000 i el 2002 i aquell mateix any acceptà dirigir "Big Fish", així que el film té tota l'empenta d' un homenatge a les relacions familiars.
Les imatges són extremades, la música, encantadora, les històries que explca el pare vell, fantasioses i sorprenents, afectives i colpidores.
Hi ha discusions, però per alguns és la millor de Burton. Bé, d'acord,  potser només és la segona millor. Però, en tot cas, serà una de les millors que passarem a L'altreCine aquest curs junt amb la de la setmana següent i última de novembre, però això ja és peli d'un altre paner.Ens veiem,Enrique

Un document HTML ha estat eliminat...