[LaVilaDelPingüí]Instałlar Ubuntu (era: "ampliar RAM, arreglar ventilador de portàtil i instałlar virtualbox a debian/ubuntu")

al al a blogmail.cc
div oct 2 16:51:49 CEST 2015

On 02/10/15 16:26, Alba Pawlowsky wrote:
>[...]
>
> *i una altra cosa, vull instal·lar ubuntu a l'ordinador fixe (vull fer una
> doble partició), quina versió em recomaneu instal·lar? i hi ha alguna web
> on el descarregui amb seguretat? haig d'estar connectada a internet alhora
> d'instal·lar-ho? moltes gràcies!*

La web oficial d'ubuntu és aquesta:
http://www.ubuntu.com

I per a descarregar, la que té suport per llarg temps és la 14.04:
http://www.ubuntu.com/download/desktop

Si el teu ordinador és molt vell necessitaràs la versió de 32 bits, si
és relativament recent tindrà un processador de 64 bits llavors pots
descarregar la de 64.

Si tens dubtes la primera s'instałlarà segur sigui vell o nou.

Per saber quin processador tens, des d'una consola de GNU/Linux has de
posar:
 cat /proc/cpuinfo

Sort!