[M15M VdM] Entrevista a RAC1 de Joan Roca fa una estona

zenaida serrano zetaserrano a hotmail.com
dis des 3 13:28:45 CET 2011

Jo em poso ara mateix a fer els encàrrecs de'n Quique i el Carles,
Que no pari la festa!z

Date: Sat, 3 Dec 2011 13:15:49 +0100
From: karles.soler a gmail.com
To: badiamasoni a gmail.com
CC: rt15m a marsupi.org
Subject: Re: [M15M VdM] Entrevista a RAC1 de Joan Roca fa una estona

Bon dia de nou!!

Just estic escrivint aquest mail que acabo de veure la proposta de la Zenaida per a fer una reunió de Pla d'Acció...

Així aprofito per compartir idees/propostes.

Una qüestió important és proposar un pla d'acció on tothom hi tingui cabuda. Per això podriem separar diferents tipus d'acció:

- Acció difusió - Això es pot fer des de casa utilitzant el facebook i les nostres xarxes i no suposa gaire temps.

- Acció Investigació - És una feina que ja demana temps i es tractaria fer fer investigacions per tal de tenir tota la informació necessaria abans d'escriure res o denunciar res. Anirià amb la idea proposada pel Ramón i que ens aniria genial per penjar la informació als 70.000. Per cert, Quique, genial aquesta idea de fer el 70.000. Aquest tipus de informació són molt visuals i donen idea del que suposa... ¿quñe podem fer amb 70.000 euros? Poden xxx a les Escoles, podem millorar els serveis socials... pero això de manera quantificada.

- Acció Mobilització - Fer convocatories per a sortir al carrer. Ara bé em d'anar en compte amb les convocatòries per evitar cremar la gent (no és facil preparar les convocatòries) i pel risc que suposa si no hi ha éxit de convocatoria.

Tinc altres idees però millor seria compartir-les en viu i directe la setmana vinent. Una de les idees que em corra pel cap és anar una mica més enllà i parlar de Pressupostos Municipals i demanar la elaboració de pressupostos de manera participativa. D'aquesta manera no ens quedem amb una demanda puntual i podem crear una feina a llarg terme.

Nomès una darrera cosa. En el Facebook del Laureà (perdó, de l'Ajuntament) ens varen eliminar ahir tots els missatges crítics respecte a la pujada de sous. Al mateix temps d'eliminarles va penjar la noticia de que l'Ajuntament ha estalviat.... Doncs jo he tornar a respondre (juntament amb altra gent) i he escrit el següent:

No em sembla de rebut que, de
 manera sistemàtica, en aquest facebook s'eliminin els missatges crítics
 amb la gestió del govern municipal. Entenc que aquest espai és i hauria
 de ser un espai obert i on es puguin obrir debats. És un espai PUBLIC
 (no privat) i és per això que apareix el logo de l'Ajuntament. Aquest
Ajuntament ho paguem entre tots i totes i per tant ha d'oferir altres
espais que nomès fer la publicitat. Dit això, Sr. Laureà Folch,
m'agradaria saber el motiu pel qual m'ha eliminat el missatges que he
escrit aquest matí i feia alusió a la pujada de sous del govern
municipal. No era un missatge on insultava a cap persona, era un
missatge on críticava la reacció poc sensible de l'actual Govern.
Lamento i molt que no s'ens deixi expressar lliurement el que pensem com
 a vilassarencs i vilassarenques. I, de debò, no és de rebut que, al
mateix moment d'eliminar els missatges crítics, es pengi aquesta
informació sesgada de que l'Ajuntament s'estalvia 23.000 euros... I
¿perquè no mantenir totes les opinions? Per la llibertat d'expressió.
Resto a l'espera d'una resposta.

Ho dic per si alguna de vosaltres ho vol aprofitar per penjar això mateix i així anar insistint.

Salut !

Carles

El 3 de desembre de 2011 12:06, Quique Badia Masoni <badiamasoni a gmail.com> ha escrit:

En aquest sentit complemento la proposta d'en Ramon:

He creat el blog 70.000 amb el seu respectiu usuari de Twitter, on centralitzaria i difondria - respectivament - totes les dades referents a l'increment de les retribucions.

Hi ha més coses que podríem penjar-hi: el govern de CiU s'ha apujat el sou a cada legislatura i aquest any sortirà la sentència referida al desviament de fons públics per finançar el partit que esquitxa a l'ex-alcalde ciuenc dels anys 87 al 99. També cal fer menció a la inclusió del pare de Mas en una llista de defraudadors de la qual el seu fill n'era beneficiari el 2002, quan encara era ministre d'economia (ja us passaré més info). Hem de saber-ho aprofitar.

Estic compilant les dades econòmiques reals, la cosa queda així.

Doneu-li un cop d'ull al blog i seguiu l'usuari de Twitter les que en tingueu, que comencem a fer difu JA!

Besets gent!  ;)

P.D: Respecte el tema de les notis. Ja els agradaria a IU i a la CUP tenir contactes a aquests mitjans. La cosa va ser més senzilla: unes persones que no cal nombrar van provocar el creuament entre l'etiqueta #omplimelple i #entrevistamas (aquesta última referida a l'entrevista del president a TV3), això, sumat a alguna interpel·lació directa via Twitter va resultar en el que vareu veure ahir.

Twitter és una arma molt potent, fem un taller per treure'n-li tot el suc?

El 3 de desembre de 2011 11:37, ramon espinosa <r.espinosamas a gmail.com> ha escrit:

Bon dia familia (mai vaig pensar que, des de el meu desarrelament m'agradaria pertànyer a una familia)

Era de esperar una rèplica d'aquesta gent. Encara que barruera, el que busca és desconcertar i enfrontar als partidaris de la resposta a l'iniciativa de la reconversió del sou de l'alcalde.

Ara ens toca organitzar una bona moguda. Hem de tenir en compte el ressó que aquesta notícia ha tingut a escala fins i tot estatal. M'imagino que la difussió en mitjans com La Vanguardia, El Pais o Abc es deu als contactes de IU o CUPs; sigui com sigui ha estat molt bé. He rebut l'interés d'assemblees de pobles, de barri i plataformes revoltosses demanant més informació per incloure-la en els seus blogs.

Estic treballant en organitzar un plà d'acció que ens permeti arribar al major nombre de gent del poble i culminar el procés amb una gran mobilització que permeti fer front al govern de l'ajuntament i posar en evidència les seves polítiques.

Proposo el següent projecte:
* Difussió d'un escrit/crònica/panflet informant dels fets. Es tractaria de informar al poble dels esdevinements de forma clara i precisa, sense caure en demagògies. Em calen  moltes dades que desconec i us demano ajuda logística. En concret, la quantitat exacte del sou amortitzat; els motius reals i legals de no cobrar dos sous per part de l'alcalde; el càrrec a la Diputació; el deute de l'ajuntament en interessos dels crèdits del consistori; els noms dels regidors que cobraran l'augment; i tot allò que em permeti redactar aquest escrit sense que s'ens pugui enxampar amb cap pífia.

Aquest panflet hauria de ser distribuït per tot arreu i no solsament a l'ambit de Vilassar i hauria d'estar signat per l'assemblea del 15-M de Vilassar. Estudiar la possibilitat d'enviar-lo als mitjans que han emés la notìcia.

* Campanya de sensibilització. Recollida de signatures. Intervencions a la radio i Tele. Convocatòria d'una manifestació.
* Gran manifestació/concentració davant de l'ajuntament el dia 17/12/2011 amb la lectura d'un manifest curt i motivador.

   S'hauria d'intentar un acte festiu que es desenvolupés amb ironia i performances. Entre elles proposo enganxar a la entrada de l'ajuntament una mena de rellotge per fitxar i targetes amb els noms dels regidors a qui s'els puja les hores de dedicació. També uns porquets/guardioles per ajudar-los econòmicament. (No us preocupeu, les guardioles les tinc). Compto amb l'imaginació del jovenívol de Vdmsindigna.

  Penseu que no hi ha rés que faci més mal als mediocres que l'ironia.
* Incloure dins d'aquest procés les nostres idees-base. Mencions a la "dación en pago", resultats injustos de les eleccions sense reforma electoral; les retallades en Sanitat; la lluita dels estudiants; etc...

* Hem de valorar la possible unitat d'acció amb els companys de IU i CUP. Jo vaig veure molt indignada a la seva gent. Caldria aclarir la seva postura front la pujada dels seus propis sous. Qué passa amb el PSC?

* Atac massiu al facebook d'en Laureà per la censura habitual de les intervencions que no l'interessen. Més ironia contra el "príncep de les noves tecnologies".

I tot allò que em pogueu aportar.
És obvi que hem de trobar un dia d'aquesta semana per reunir-nos i organitzar tota aquesta patata.
Recuperem la dignitat del poble.

I Vilassar era una festa!(el Hemingway del Maresme)

El 3 de desembre de 2011 10:46, Quique Badia Masoni <badiamasoni a gmail.com> ha escrit:

Això no és tot, eus aquí la contra-campanya:

            Vilassar de Mar estalvia 23.000 euros en sous dels càrrecs electes del pressupost 2011

Estic desenvolupant una idea, quan tingui alguna cosa més clara us ho passo, ok?

Petons!

El 3 de desembre de 2011 10:38, Carles Soler <karles.soler a gmail.com> ha escrit:

Bon dia gent!!

Tot just acabo d'escoltar, per RAC1, una entrevista que han fet al Joan Roca... Al respecte:

- Com a positiu: Els medis de premsa s'està fent ressó i que surti a l'emissora de RAC1 és una mostra. Els dissabtes pels matí és un dels programes més escoltats

- Com a negatiu: Li han preguntat si es tornaran enrera malgrat tot l'enrenou creat. La seva resposta contundent: NO

- Com a manipulació: El Joan Roca ha dit que l'oposició ha votat que no a la redistribució i pujada de sous però NO HA renunciat a la pujada de sous que els hi pertoca.. ¿és aixi?... Jo vaig entendre que la oposició renunciaria a la pujada d'honoraris per assistència als plens... O sigui que crec que ha dit mentides al respecte o ha manipulat la informació... Si és aixi doncs es podria rebatre...

Doncs res... que el soroll ja està fet i si que s'hauria de veure com podem "contrainformar" de les respostes que està donat l'Ajuntament als medis de premsa (que a sobra van de victimes).

Salut!

--
Carles Soler

--