[Sobiraniatecnologica] Presentación

xavi xavier.llistes a gmail.com
dll abr 15 22:53:23 CEST 2013

Hola a tots,
havent aclarit el tema lingüístic potser podríem començar a posar fil a
l'agulla. La xerrada de l'altre dia em va servir, a banda de posar cara
a diverses persones, per comprovar que que som una bona colla de
persones que creiem i apostem per la tecnologia lliure com una opció
viable i adequada i que caldria mirar de promocionar-ho per tal que
tothom en parli.... que la gent pugui dir que vol o no vol tecnologia
lliure amb coneixement del que és... o que no els hi soni a xinès.

Actualment hi ha d'altres grups estables d'usuaris que ja promocionen
programari lliure però sempre he tingut la impressió (potser vaig errat
!!) que ens quedem amb la part més tècnica o, simplement, que la feina
no arriba. Un dels principals objectius seria aconseguir que tots els
ciutadans s'adonin de la importància que té la tecnologia en les seves
vides i que no es pot agafar la postura de "mentre em funcioni..."...
més que res perquè darrera d'aquestes opcions hi ha implicacions socials
i econòmiques no gens menyspreables. Cal abordar la part filosòfica i
social de l'assumpte. Cal fer entendre que la democràcia és del poble i
si no tenim (com a a mínim l'opció) el control de la tecnologia, no
serem éssers que usem tecnologia sinó que aquesta ens usarà a nosaltres
i ens posarà al servei dels que tenen poder.

Les accions que emprenguem a partir d'ara poden ser en moltes direccions
diferents però un primer pas ja és crear aquest espai de debat. Jo
enfoco tot plegat des d'un punt de vista polític però totalment
apartidista. Cal que entenguem que qualsevol acció que emprenguem serà
política (per la pròpia definició de la paraula) però m'agradaria
lligar-ho a cap opció de partit. És evident que hi haurà alguns
d'aquests que no ens voldran rebre però tot plegat serà qüestió de
temps... fa uns anys ningú s'impaginava que la PAH acabaria tenint el
ressò que ha tingut, oi?

Em motiva veure que que hi ha gent al país basc que està interessada en
aquest tema i que també estan jugant cartes sobre això. També el fet
d'adonar-me que hi ha moltes persones que no van poder venir a la
xerrada però l'han seguit amb deteniment.

Tinc un munt d'idees al cap disperses de coses que es podrien fer... des
de petites accions com crear un blog (web o el que sigui) de difusió
fins afer un tour "estatal" de conferències....

La xerrada és el punt de partida i hem d'aprofitar-ho.

Després de tot aquest rotllo, com creieu que hauríem de continuar
treballant el tema?

Xavi