[Sobiraniatecnologica] valoracions esdeveniments i propostes per promoure les tecnologies lliures, col·laboratives, feministes, justos, sostenibles, socials i solidaries

Aleix Pol aleixpol a kde.org
div mar 18 00:58:30 CET 2016

<sobiraniatecnologica a marsupi.org>:
> [...]
> llibertat-igualtat-fraternitat. Això no sé quina forma hauria de
> prendre, és que sembla que tots ho estem buscant. Algunes idees:
>
> * Cambra de Comuns: un espai col·lectiu, autogestionat (cedit per
> l'ajuntament) on diferents iniciatives i línies de tecnologies lliures
> poden tenir un lloc més permanent. Ideal per fer trobades, tallers de
> formació i també de producció (de codi, disseny, coneixement). També
> serveis per mancomunar necessitats bàsiques i fer pressió col·lectivament.
> Algunes inspiracions:
>
> Soc molt fan del espai autogestionat Omni Commons:

Un espai comú és indispensable. És molt fàcil acabar amb la sensació
de que s'està lluitant sol contra una maquinària imbatible.
És més, si té cap sentit crear una iniciativa d'àmbit local és per
poder aprofitar els avantatges que ens pugui donar estar junts.

> * Match funding public-ciutadà: podria ser amb Goteo.org: seleccionem
> línies que ens interessen (ajuntament-ciutadania) i els projectes que
> busquen finançament reben donacions dels usuaris lo qual l'ajuntament
> duplica. Vols organitzar un esdeveniment, doncs podria caber en aquí. I
> moltes altres coses que voldríem impulsar es podrien així co-finançar.

No tinc clar que el que faci falta siguin diners ara mateix. Si
realment fa falta, seria interessant arribar a aquesta conclusió
col·lectivament, almenys per saber què estem fent.

> * Centre de Coneixement i Competències public-ciutadà de Tech Lliure /
> SobTec. Tots els grups de PL i SobTec estarien convidats a construir-ho
> junts (de forma descentralitzada?). Podria ajudar a orientar admins
> publiques amb les seves migracions i a la vegada oferir un punt de
> contacte/entrada/suport p2p per la ciutadania que es vol alliberar.
> Evidentment impartint formació és un model de negoci també.

Sí, cal ajuntar-se i parlar, especialment la gent que estigui fent
coses. Cal veure què se'n pot extreure.
Possiblement calgui orientar tant ents publics com privats. I
orientar-nos a nosaltres abans que res, per saber cap on orientar i a
qui orientar. :)

> * Estem intentant d'enxarxar i millorar la col·laboració entres els
> hackers, makers i espais de fabricació a la ciutat. La visió és una
> Xarxa d'Espais Oberts de Fabricació Social i Sostenible.

Els espais són necessaris, n'hi pot haver els que calgui.
Personalment, no crec que diferenciar entre hackers i makers aporti
res.

> [...]
> visibilitat a experiències locals rellevants.
> 2) Promoure esdeveniments “satèl·lits” en paral·lel als grans
> esdeveniments on les comunitats i actors del procomú presentin les
> alternatives i ajudin a fer el canvi.
> 3) Reorientar fons públics de capital risc per incloure criteris
> d’economia cooperativa, social i solidària, de tecnologies lliures i
> gestió comuns.
>
> (https://app.democracyos.org/procomunsbcn/topic/56def687ea0e7710002eb509)
>
> Que en penseu d'aquestes idees? Hauríem de discutir-ho en els diferents

Correcte. Hauríem de tenir un fòrum obert, abans que res. :)

Salut!
Aleix

Més informació sobre la llista de correu Sobiraniatecnologica