[Ateneu la Pigassa] Demà, divendres,

enrique beck ebeckgi a yahoo.es
dij oct 3 17:44:47 CEST 2013

iniciem el cicle d'octubre posant el dit sobre la institució més important de la  cultura, aquí i en Pernambuco, la família. Què hauria estat de nosaltres sense ella? Bé, no li preguntarem a Freud ni al meus pares, per si un cas.

Fernando León de Aranoa es va iniciar amb aquesta peli que fa un, com diríem, tour de force al guió i  transforma una peli en una narració que s'asembla a la paradoxa del mentider. Si et dic que menteixo, estic mentint? Si et dic que és la teva família, no serà en realitat la meva? A vegades, passa, estàs a casa, però no ho sembla i, quan més ho sembla, no hi ets. Els núvols són aigua, però també pots imaginar que són altres coses. I què voleu que us digui, a vegades si poses prou imaginació i prou ganes, resulta que és millor que no sigui realitat, que  tan sols, feliçment, per una vegada, només ho sembli.

Sincerament, vaig al cine perquè no és real, si no, de què.

enric