[LaVilaDelPingüí]ampliar RAM, arreglar ventilador de portàtil i instałlar virtualbox a debian/ubuntu

al al a blogmail.cc
div oct 2 12:52:54 CEST 2015

Hola, em preguntava l'Alba algunes coses com instałlar virtualbox a la
seva màquina. En comptes de respondre-li en privat faig servir la llista
del hacklab per a donar-li vidilla i que més gent es pugui aprofitar de
l'explicació:

> l'ordinador, no hi ha manera d'obri-lo, té una astúcia que no aconsegueixo
> trobar...

Normalment no faria falta obrir-lo sencer per accedir a la RAM. Et
recomano que busquis la marca i model al youtube, allà normalment hi han
videos de tots els models explicant com s'obren :) De totes maneres amb
4 gigues de RAM tampoc et corre pressa per ampliar.

> no he demanat ventilador perque vaig veure a travès de les rejilles,
que hi
> havia una boleta de pols, que era el que calrament impedia el
venitlador de
> girar...
> l'he bufat amb un spray, y a veure quan dura.

Visca! Ja se'l sent girar?

> quan vulguis que quedem per instal·lar virtual box, em dius

Ara mateix vaig molt lent amb la meva feina donat el refredat, així que
lo que faré per ajudar-te ara és que posis aquesta comanda que és la que
instałla virtual box:

sudo apt-get install virtualbox

et demanarà la contrasenya i, també, després et demanarà confirmació
sobre els paquets que instałlarà. Li dius que sí. T'explico el que fa:

sudo: per a que et demani la contrasenya donat que és una tasca
d'administració

apt-get: és el programa que gestiona els paquets del teu sistema
operatiu (els paquets són programes o trossos de programes), hi han
programes gràfics que imagino que hauràs fet servir que fan lo mateix
(com synaptic i d'altres), però per enviar mails explicant com
s'instałla és més senzill dir-t'ho per comandes.

install: Per instałlar (hi ha, per exemple el "remove" per desinstałlar

virtualbox o lo que sigui: el nom del programa/paquet per instałlar

Copia't aquest mail a un bloc de notes que facis servir habitualment al
teu ordinador.

Si acaba sense donar-te error ja el tindràs instałlat i el podràs fer
córrer des del menú de programes. Si et dona error, copia la sortida i
l'envies per aquesta llista.

Salut!