[LaVilaDelPingüí]ampliar RAM, arreglar ventilador de portàtil i instałlar virtualbox a debian/ubuntu

Alba Pawlowsky albapawlowsky a gmail.com
div oct 2 16:26:05 CEST 2015

*hola!*

*ho estic provant! el ventilador funciona de moment!!*

*el que passa és que no em vol instal·lar el virtualbox, em diu el seguent:*

*-que no es poden autentificar els seguents paquets*

*li dic instalar igualement i em diu tot aixó... en fin, que no sé com
continuar!!*

AVÍS: No es poden autenticar els següents paquets!
  libgsoap3 libvncserver0 virtualbox
Voleu instaŀlar aquests paquets sense verificar-los [s/N]? s
Err http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ saucy/universe libgsoap3 amd64
2.8.12-1
  No s'ha pogut resoldre «archive.ubuntu.com»
Err http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ saucy/main libvncserver0 amd64
0.9.9+dfsg-1
  No s'ha pogut resoldre «archive.ubuntu.com»
Err http://archive.ubuntu.com/ubuntu/ saucy-updates/multiverse virtualbox
amd64 4.2.16-dfsg-3ubuntu0.1
  No s'ha pogut resoldre «archive.ubuntu.com»
Err http://security.ubuntu.com/ubuntu/ saucy-security/multiverse virtualbox
amd64 4.2.16-dfsg-3ubuntu0.1
  No s'ha pogut resoldre «security.ubuntu.com»
No s'ha pogut obtenir
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/g/gsoap/libgsoap3_2.8.12-1_amd64.deb
No s'ha pogut resoldre «archive.ubuntu.com»
No s'ha pogut obtenir
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/libv/libvncserver/libvncserver0_0.9.9+dfsg-1_amd64.deb
No s'ha pogut resoldre «archive.ubuntu.com»
No s'ha pogut obt
enir
http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/multiverse/v/virtualbox/virtualbox_4.2.16-dfsg-3ubuntu0.1_amd64.deb
No s'ha pogut resoldre «security.ubuntu.com»
E: No es poden baixar alguns arxius, proveu a executar apt-get update o
intenteu-ho amb --fix-missing.
pepita a pepita-HP-Pavilion-g6-Notebook-PC ~ $ apt-get update
E: No es pot resoldre el fitxer de blocat /var/lib/apt/lists/lock - open
(13: S’ha denegat el permís)
E: No es pot blocar el directori /var/lib/apt/lists/
E: No es pot resoldre el fitxer de blocat /var/lib/dpkg/lock - open (13:
S’ha denegat el permís)
E: No es pot blocar el directori d'administració (/var/lib/dpkg/), sou root?
pepita a pepita-HP-Pavilion-g6-Notebook-PC ~ $ root
El programa «root» no està instal·lat actualment. Podeu instal·lar-lo si
escriviu:
sudo apt-get install root-system-bin

*i una altra cosa, vull instal·lar ubuntu a l'ordinador fixe (vull fer una
doble partició), quina versió em recomaneu instal·lar? i hi ha alguna web
on el descarregui amb seguretat? haig d'estar connectada a internet alhora
d'instal·lar-ho? moltes gràcies!*
alba

*ALBA PAWLOWSKY FERRET* //

*+34 609650512**etcèTERRA <http://etceterra.weebly.com/> // Arquitectura,
formació i terra*
*L'HORT TOTAL* <http://hortotal.weebly.com/> *// semillero de proyectos*
*L'HORT DE L'AVI <http://hortotal.weebly.com/horts-ecologravegics.html> //
<http://hortotal.weebly.com/horts-ecologravegics.html> horts urbans
ecològics a Vilanova i la Geltrú*
<https://colectivoterron.wordpress.com/>

El dia 2 d’octubre de 2015, 12:52, al <al a blogmail.cc> ha escrit: